vad sägs om att rubriker inte passar in?


jag var rädd för att förändras förut, förändras till något sämre och förlora allt det bra jag hade och bli en sämre människa.
jag var faktiskt helt säker på att en människa inte skulle kunna förändra mig till något sämre, speciellt inte en kille.

men vad hände då?
- jo, jag träffade någon som jag tyckte var den "rätta" och vad hände? jo jag förändrades och jag blev en sämre människa, en skitstövel.

men nu efteråt så förstår jag ju att det var så fel av mig, att bli en annan människa bara för att kunna vara med någon. "någon" som ändå förstör folk genom att vara den där elaka...
det är nu jag förstår hur många vänner jag förlorat på grund av att jag var med den där människan.

det är inte förens nu som jag vet att jag inte ska vara med den där människan nå mer. för jag vill vara mig själv, inte någon annan! och så förblir det nu.
och just som man kommer på att man inte ska vara med någon som förändrar en till det sämre, då står det en ny människa och "knackar på dörren". 

fast den här gången är det en människa som är snällare än något annat, en människa som får mig glad i stället för ledsen. en som bryr sig om andra och inte bara om sig själv. en person som får mig att le i timmar - och tro mig det har aldrig hänt förut.
jag vet inte om jag är för rädd för att inse att jag kan förändras, förändras till något bättre.



nu ska jag ta mig en mandarin, ett glas med vatten och en tok bra film att titta på och lägga mig i sängen och ta det toookigt lugnt. hörsdåbratackhej 

kärleken till dig går inte att beskriva med ord, vackra hund!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0